říjen 23, 2024

podium

moto3

Jorge Martin – 1. místo Moto3

„Byl to těžký den, který ráno začal pádem. Do závodu jsem odstartoval dobře a v prvních kolech jsem tvrdě tlačil, ale když to bylo mezi mnou a Aronem Canetem, rozhodl jsem se pošetřit pneumatiky na konec závodu. Zjistil jsem, že jsem v předposlední zatáčce o trochu rychlejší než on, takže jsem dal všechno do posledního kola. Bylo to velmi důležité vítězství v prvním závodě, protože to podpořilo mou jistotu. Teď doufám, že budu bojovat o vítězství i v příštím závodě.“

martin

Jakub Kornfeil - 9. místo Moto3

„Začnu obrovským díkem mému týmu. Motorka fungovala výborně, takže proto jsem si mohl v závodě dovolit tolik věcí. I já sám jsem se dneska cítil velice dobře a věřil jsem, že by z toho mohl být slušný výsledek. Od poloviny závodu se trošku začala projevovat manka, která jsem vždycky nabral na rovinách. O to lepší jsem musel být v zatáčkách a to bralo svou daň - pneumatiky. Takže jsem trošku ubral na agresivitě a balancoval riziko. Samozřejmě jsem chtěl dokončit závod v top ten, to byl úkol číslo jedna. Do Argentiny máme skvělou motorku, takže se moc těším na další závod. Dalším důvodem pro top ten byla sázka s šéfmechanikem, který v případě mého úspěchu půjde z okruhu na hotel pěšky. Takže už mu balím svačinku na jeho 30 km dlouhý výšlap.

26004464447 52025cfda0 z

moto2 Stránka 1

Francesco Bagnaia – 1. místo Moto2

„Jsem opravdu šťastný, že jsem začal sezónu takovým způsobem! Dnes jsme sklidili ovoce skvělé práce, kterou jsme v těchto měsících dělali. Soustředili jsme se na závodní tempo a to bylo klíčové pro vítězství. Rozhodl jsem se vyjet na trať s nejtvrdší možnou směsí, ale fungovala dobře. V porovnání s loňským rokem jsem udělal důležitý krok ve zvládnutí prvních kol, kdy je plná nádrž a dnes to bylo opravdu rychlé. Byl to dlouhý závod. Začal jsem dobře, ale Alex Marquez a Lorenzo Baldassarri stáhli ztrátu a v posledních kolech jsem jim musel zavírat všechny dveře. Je to pro mě i pro tým první vítězství v Moto2. Chci ho věnovat těm, kteří pracovali na tomto projektu a vždycky mě podporovali, mojí rodině a klukům z jezdecké akademie VR46.“

moto2

Motogp

Andrea Dovizioso – 1. místo MotoGP

„Jsem opravdu šťastný z tohoto vítězství, protože jsme potvrdili zlepšení, která jsme přes zimu udělali. Byl jsem schopný závod dobře zvládnout, i když jsem špatně odstartoval. V prvním kole jsem musel ubrat plyn, jinak si myslím, že bych narazil do Rinse, ale pak jsem začal získávat místa, zatímco jsem se snažil nezničit pneumatiky. Ke konci, když jsem předjel Johanna Zarca, jsem se snažil vytvořit náskok na Marca Marqueze a Valentina Rossiho. Už jsem ale neměl žádný grip a nebyl schopný svoje vedení navýšit. V poslední zatáčce jsem musel být hodně opatrný, protože jsem věděl, že se mě Marc Marquez pokusí předjet a taky to tak bylo. Zavřel mě to ještě víc, než v Rakousku nebo Japonsku, ale předjel jsem ho po vnitřku obrubníků a pak jsem využil výkonu mojí Desmosedici a zůstal ve vedení. Opět to přineslo velkou spokojenost!“

dovi

Marc Marquez – 2. místo MotoGP

„To byl závod! Jsem opravdu spokojený s naším druhým místem, protože toto je jedna z tratí v kalendáři, kde máme nejvíc problémů. Po předsezónním testu jsme věděli, co můžeme očekávat. S tvrdou přední pneumatikou jsem měl trochu potíže v levých zatáčkách, ale s pneumatikami medium bych závod nedokončil. Snažil jsem se Doviho předjet v poslední zatáčce, ale porazil mě. Upřímně, očekával jsem to, ale stejně jsem to musel zkusit, abych viděl jestli je nějaký způsob, jak to dokázat. Dovi měl něco navíc a vítězství si zaslouží. Když byl na začátku trochu vzadu, čekal jsem na něj, čekal jsem na červenou!! Věděl jsem, že jeho taktika je tlačit na konci, a když předjel Zarca, řekl jsem si „JDEME!!!“. Sledoval jsem ho a skoro vyjel mimo, ale byl to skvělý závod a skvělá show. Největší radost mám z toho, že jsme tentokrát byli schopni s ním jet na rovince a to je velmi dobré.“

Valentino Rossi – 3. místo MotoGP

„Byl to skvělý závod a skvělý boj. Upřímně, vloni to pro mě bylo větší překvapení, bylo méně očekávané dostat se na pódium. Na letošní motorce se cítím dobře. Tentokrát jsem byl konkurenceschopnější a věděl jsem, že můžu zajet dobrý závod, ale nikdy nevíte, jestli je to dostatečné na pódium, protože jsme bojovali s deseti silnými jezdci. Snažil jsem se na to tlačit od začátku, protože jsem startoval ze třetí řady. V prvním kole jsem byl schopný předjet nějaké jezdce. Dalším klíčovým bodem byla poslední kola, kde tak jako vloni byli nejsilnější Dovizioso a Marquez. Věděl jsem, že mají dost potenciálu na změnu rytmu, ale jsem velmi šťastný, že jsem s nimi dnes mohl jet a na konci byl těsně za nimi. Bohužel to nestačilo na vítězství, ale pódium je skvělý způsob, jak začít.“

rossi

Karel Abraham - 15. místo MotoGP

„Na jednu stranu jsem moc rád, že jsem získal bod, ale také jsem naštvaný, že jsme tak úplně nezískali to, co jsme v tomto závodě mohli získat. Start byl dobrý, mnoho jezdců vyjelo ze stopy a já jsem mohl objet vnitřkem a získat několik míst. Bohužel potom se to Syahrinovi rozvlnilo, jel přede mnou, myslím, že trochu narazil do jiného jezdce. Když jsem se mu vyhýbal, několik závodníků mě předjelo. Dnes večer jsme neměli úplně stejnou přilnavost. Ve druhém kole, když jsem vyjížděl z 5. zatáčky, jsem přidal plyn a málem dostal highsider, takže mě předjeli další tři nebo čtyři závodníci. Byla to škoda, protože kdyby nebylo těchto problémů, myslím, že jsme v úvodní části závodu mohli získat hodně času. Potom jsem se hodně snažil zůstat na hranici možností. Na motocyklu jsem se necítil tak dobře jako včera. Trochu jsem cítil chvění na předním i zadním kole, tak jsem musel být opatrný s plynem. Nejsem s tím stoprocentně spokojený. Kdyby ten začátek byl trochu lepší, první desítka by možná byla dosažitelná. Ale v každém případě si myslím, že to byl dobrý závod.“